woensdag 20 februari 2013

Chaotische klanten en enthousiaste drukkers


Gister mijn eerste twee besprekingen gehad met klanten. De ochtend begon met een gesprek over een magazine dat gemaakt moet worden voor het 5 jarig bestaan van een stichting. Vanille is vanaf het begin verantwoordelijk voor al het ontwerp, dus ook deze klus was voor ons weggelegd. Samen met Jana (mijn mede-ontwerpster) ben ik verantwoordelijk voor het vormgeven van dit magazine. 
Maar helaas, welkom in de praktijk, loopt het allemaal niet zo soepel als zou kunnen. Eigenlijk zouden we vorige week alle inhoud al gekregen moeten hebben, maar mevrouw chaotisch had het nog niet af. Vandaar dat ze gister op gesprek kwam. Helaas nu nog steeds niet alle content binnen, dus echt beginnen met ontwerpen zit er nog niet in. Daarom beginnen we nu maar met de pagina's die kunnen en hopelijk hebben we zo snel mogelijk de rest van de informatie.

De middag was een heel stuk leuker! Ik had een bespreking met de drukker, over verschillende dingen en papiersoorten die ik zou kunnen gebruiken voor mijn eigen project (een relatiegeschenk voor Vanille maken, foto's volgen als het klaar is). Hij was erg enthousiast over mijn ideeën en had goed advies over welk papier ik zou kunnen gebruiken. Deze week worden hiervan proefjes verwacht. Best spannend trouwens om in m'n eentje met de drukker te moeten praten. Je moet dan echt je ideeën duidelijk kunnen vertellen en overbrengen. Gelukkig is het gesprek goed verlopen en kan ik ook weer verder met mijn project. Het gaat de goede kant op! Ik heb al veel proefjes gemaakt en lettertype onderzoek gedaan. Zo gauw ik wat meer concrete dingen heb zal ik foto's op de blog plaatsen.

Verder heb ik het erg naar m'n zin hier. Mijn collega's zijn erg gezellig en behulpzaam. Ook mag ik veel eigen projecten doen en heb (bijna) geen stagiaire klusjes. Binnenkort maar eens overleggen of ik ook iets kan/mag doen met de zeefdruk die ze hier hebben, want ik kan natuurlijk niet weg zonder dat ik een heel gaaf zeefdrukproject gedaan heb!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten